Tuincyclamen zijn echte liefhebbersplanten. Dat zijn mensen die vooruit denken. Niet de bloemetjes pakken op de kwekerij maar de Cyclaam. Waarom? Omdat deze Cyclaam in de winter bloeit. In januari en februari zie je ineens de roze tot zachtrode bloemen. Altijd een klein wondertje. En dat is niet alles…..na de bloei komt het mooie, zilveren blad. Ze zijn oersterk op de juiste plek. En die plek is: halfschaduw, onder een boom, droge grond. Als hij eenmaal staat zul je hem elk jaar blij begroeten. Hij maakt een mooi tapijtje van dat zilveren blad. Graaf hem in naast die boom en je zult zien…hij floreert!
Hoogte: 10 cm. Bloei: januari/februari. Standplaats: Halfschaduw, droog, onder een boom of struik.
